در فصل تابستان قوه هاضمه غذا ضعیف می شود و بایستی نکاتی را برای حفظ سلامتی و تندرستی رعایت کنیم در این بخش آسمونی ، این نکات را برای شما بیان می کنیم. • در این فصل بایستی مصرف غذاها را کاهش دهیم و از پرخوری پرهیز کنیم. • بهترین غذا در این فصل مصرف غذاهای زود هضم است مانند ماهی تازه، گوشت مرغ، گوشت بزغاله (همراه آب انار ترش، آبغوره، آب لیمو، سماق)، ماست و اسفناج، ماست و خرفه، آبدوغ خیار (همراه کمی نان گندم)، خورش کدو، خورش آلو اسفناج، سوپ جو و آش جو می باشد. • تناول میوه های تازه و دارای رطوب ...

traditional-medicine-for-summer

در فصل تابستان قوه هاضمه غذا ضعیف می شود و بایستی نکاتی را برای حفظ سلامتی و تندرستی رعایت کنیم در این بخش آسمونی ، این نکات را برای شما بیان می کنیم.

• در این فصل بایستی مصرف غذاها را کاهش دهیم و از پرخوری پرهیز کنیم.

• بهترین غذا در این فصل مصرف غذاهای زود هضم است مانند ماهی تازه، گوشت مرغ، گوشت بزغاله (همراه آب انار ترش، آبغوره، آب لیمو، سماق)، ماست و اسفناج، ماست و خرفه، آبدوغ خیار (همراه کمی نان گندم)، خورش کدو، خورش آلو اسفناج، سوپ جو و آش جو می باشد.

• تناول میوه های تازه و دارای رطوبت زیاد مانند آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس، توت، سیب، انگور، به، انار، خیار، هندوانه توصیه می شود.

• آشامیدن شربت ریواس، انار، سکنجبین، نارنج، به، لیمو، عناب مفید است.

• از سبزی‌هایی مانند کاهو، خرفه، اسفناج، کدو، گشنیز استفاده شود.

• جهت پیشگیری از تشنگی، از سبزیجات، به ویژه کاهو و میوه جات، به ویژه آلو، خیار و سیب درختی استفاده کنید. هم چنین مصرف خاکشیر به میزان 2 قاشق غذاخوری به همراه یک لیوان آب، در کاهش تشنگی مؤثر است.مصرف دوغ و ماء الشعیر طبّی نیز تا حد زیادی تشنگی را کاهش می دهد. طرز تهیه ماءالشعیر طبّی: حدود 100 گرم جو پوست کنده، به همراه یک لیتر آب، پخته شود تا جو کاملاً نرم گردد، سپس آب به دست آمده را صاف کرده و بعد از سرد شدن، آن را به-عنوان ماءالشعیرطبّی استفاده ��نید (بهتر است از ماءالشعیر تازه استفاده کرده و از نگهداری آن به مدت طولانی پرهیز کنید).

traditional-medicine-for-summer1

• مصرف ماست به همراه گل سرخ یا تخم خرفه یا پودر سبوس گندم، مفید است. استفاده از شیر گاو، پنیر تازه، دوغ نیز توصیه می شود.

• از توصیه های بسیار مفید دیگر، استفاده از بوهای خوش (که طبیعت سرد دارد) از جمله بوی گل سرخ، گلاب، بوی سیب و به می باشد.

• در فصل تابستان حدود 7-6 ساعت استراحت نمائید (خواب شب بسیار بهتر از خواب روز است). از بی خوابی و کم خوابی پرهیز کنید (خواب کمتر از 6 ساعت نباشد و در صورت داشتن مشکل کم‌خوابی، مصرف ماست، دوغ و کاهو را بیشتر کنید.

• پیاده روی آرام در هوای خنک، صبح زود یا شامگاه توصیه می شود. از ورزش های سنگین همراه با خستگی، ضعف و تعریق زیاد پرهیز نمائید. هم چنین از ورزش کردن در حالت گرسنگی و با معده خالی پرهیز کنید.

• در این فصل از ایجاد یبوست و خشکی مزاج گوارش جلوگیری شود. در صورت وجود یبوست، می توانید از توصیه های خوراکی ضد یبوست استفاده کنید.

مصرف سوپ جو به همراه آلو یا تمرهندی، اسفناج ، خورش کدو، خورش آلو اسفناج (در صورت تمایل، موقع صرف این غذاها می توانید کمی روغن بادام شیرین اضافه کنید).

تخم اسفرزه (پسیلیوم) به میزان 2-1 قاشق چایخوری، به همراه یک لیوان آب ولرم، خیسانیده شده و میل گردد.

پودر سبوس گندم به میزان یک قاشق غذاخوری در یک فنجان آب جوش، به مدت 10-5 دقیقه بماند و سپس میل شود.

• در فصل تابستان از استحمام داغ استفاده نشود و از استعمال آب گرم پرهیز کنیم.

 

برای آشنایی با دمنوش های گیاهی و خواص آن، بر روی لینک زیر کلیک کنید :

معرفی دمنوش های گیاهی و خواص آن

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه